Friday, January 15, 2010

Tasmaania I

Sellele Austraaliale kuuluvale saarele tekkis mõte lennata viimasel päeval KL-s olles. Kui juba nii kaugele tulla, siis miks mitte. Aga esiteks oli vaja jõuda Melbourne.

Sinna me läbi pisikeste takistuste ka jõudsime. Nimelt, tehes check in`i KL lennujaamas, vaatas Air Asia teenindaja meile nõutult otsa ja ütles sorry, teil ei ole viisat. Edasi ei pääse. Õnneks oli see just see lend kus saime premium piletid ja ci-s ei olnud järjekorda. Lennuni oli aega ca 2 t. See viisa asi tuli kuidagi ootamatult. Teadsin, et töötamiseks peab see olemas olema, kuid ikkagi muidu ka. Netikeoskis logisime ahvikiirusel Austraalia saatkonna kodulehele sisse ja selgus, et nö turistiviisa võib võtta aega kuni 2 nädalat. Seda aega meil ei olnud. Igaks juhuks tegime need ära ja täpselt 3 min enne chech in`i sulgemist saime sealt oma elektroonilise loaga läbi. Vedas, kohe väga vedas. Aga olgem ausad, päev algas ka hästi, sest saime kätte oma Finnairi poolt kaotatud kohvrid! Ehk 11.01.2010 oli "lucky day".

Lend möödus rahulikult, ainult turbulentsi esines rohkelt. Tänaseks oskan öelda, et selleta ei ole möödunud ühtegi Austraalia ümbruses olnud sõitu.
Suur oli meie imestus, kui Melbourne lennujaama tollitädi meid vaatas ja küsis, mis me sinna Tasmaaniasse otsime. Et täitsa mõtetu koht. Ei tahtnud teda mitte uskuda...

Tasmaania pealinna, milleks on Hobart, jõudsime õhtul 7. Vastu võttis tugev tuul ja madal temperatuur. Soojast Malaisiast tulles oli ikka jahe olla. Hotell kesklinnas, õhtusöök Salamacas. Siis saime aru, et jõudisme maale, mis on oma hindadelt väga kallis. Esimene õhtusöögiarve neljale oli ca 2500 eek ja palju me just ei söönud. Ja seda vaid lihtsas pubis...

Et Hobart ei tundunud sel hetkel väga ahvatlev koht - külm, kivine ja kõle, panime paika plaani, et rendime järgmisel päeval auto ja liigume mööda idarannikut ülepoole. Muidu võime peatselt Soome meediast lugeda, et soomlane külmus Tasmaanias ära ;).

Peale hommikusööki Budget`ist võetud Nissan Tiida on seest uskumatult mahukas. 4 suurt meest ja 5 kohvrit + käsipagas mahtus kenasti ära. Paras kits sõites, aga idaranniku kitsastel teedel mugavalt pisike. Enne Hobart`ist lahkudes saime paika ka oma järgmised öömajad. Kuna on suvi ehk kõrghooaeg, on enamus majutust välja müüdud. Teekonnast juba järgmine kord. Kuigi ka see on tõenäoliselt varsti. Melbourne`s hotellis olles üritan tegemata tööd tagasi teha :).